E-Rezept einlösen

Sie können den Ausdruck zur Einlösung Ihres E-Rezepts entweder mit der Kamera Ihres Endgeräts scannen oder alternativ auch ein Bild des Ausdrucks zur Einlösung Ihres E-Rezepts an uns hochladen.

Kamera aktivieren
und Code scannen

Sobald Sie den Zugriff auf Ihre Kamera gestattet haben, können Sie den großen Matrix-Code oben rechts auf Ihrem E-Rezept einscannen.

Jetzt Scanvorgang starten

Oder Bild des E-Rezept-Ausdrucks
hochladen

Bild des E-Rezept-Ausdrucks hochladen

Sie können Ihr E-Rezept auch als Bild-Datei von Ihrem Computer hochladen, um es uns zukommen zu lassen.

Jetzt hochladen

E-Rezept scannen

Bitte platzieren Sie den großen Matrix-Code oben rechts auf dem Ausdruck zur Einlösung Ihres E-Rezepts genau in den Rahmen. Sie können mehrere E-Rezepte nacheinander scannen. Die Erkennung des Codes erfolgt automatisch.

E-Rezept scannen

Bitte platzieren Sie den großen Matrix-Code oben rechts auf dem Ausdruck zur Einlösung Ihres E-Rezepts genau in den Rahmen. Sie können mehrere E-Rezepte nacheinander scannen. Die Erkennung des Codes erfolgt automatisch.

E-Rezept hochladen

Bitte achten Sie darauf, dass das Bild eine gute Auflösung und Ausleuchtung hat, damit die Codes korrekt erkannt werden können.

E-Rezept
hochladen

Beim Klick auf “E-Rezept als Bild hochladen” öffnet sich ein Dialog, bei dem Sie die Datei auf Ihrem Computer auswählen können.

Maximale Bildgröße ist 15 MB.

E-Rezept als Bild hochladen

E-Rezept hochladen

Bitte achten Sie darauf, dass das Bild eine gute Auflösung und Ausleuchtung hat, damit die Codes korrekt erkannt werden können.

Produkte

{{{name}}} {{attributes.eura_pack_size}},  {{attributes.eura_base_price}} € / {{attributes.eura_base_price_unit}} {{attributes.supplierName}} {{attributes.Preis}} €

Unsere Markenwelten

{{{name}}}

Wörtebuch

{{{name}}}

UnsereThemen

{{{name}}}

Hilfe/FAQ

{{{name}}}

Inhalte

{{{name}}}

{{{name}}}

International Customers

We are shipping to many European countries. Here is some helpful information for foreign customers who are not fluent in the German language, but wish to order in our online shop.

Delivery – How do you deliver?

Our shipping partner DHL will deliver your package up to the German border. From there on DHL passes your parcel to a domestic forwarder. Please note that the shipping cost depends on the specific shipping partner. If you wish a shipment tracking information of your package, please contact us, we can tell you the current status of your shipment.

Please note that your delivery may take more than 5 days. You'll find more detailed information about the delivery time to your country in the shipping cost overview.

Click here for country-specific shipping cost overview

For any questions on the delivery, please write us an e-mail to info@eurapon.de.

Drugs and other products that require cold storage

Some products need to be stored constantly between 2-8°C. We do not ship cooled products to other countries than Germany. Thank you for your understanding.

Foreign prescriptions – Do you accept my prescription?

Yes, if you want to send us a foreign prescription, please note that there are special rules in every country we have to check first. Each order includes therefore an individual check, which may take a little more processing time than usual. Please note it is necessary that you send us your genuine medical prescription in paper. We´ll ship your order after we received your prescription.

The shipping cost depends on the forwarder, but if the drug on your prescription cost more than 250€, you do not have to pay any shipping costs.

Please contact us before you send your prescription to us, then we can jointly clarify whether your prescription is allowed in Germany and legal to ship to your country. For a faster processing, please send us a picture of your prescription as an e-mail to info@eurapon.de.

Ordering Online

Here are some helpful translations that will make it easier for you to order in our online shop:

Warenkorb = shopping cart
Kasse = Checkout
Weiter = continue
Anmelden = register
Rechnungsadresse = billing address
Lieferadresse = shipping address
Zahlungsart = payment method
Versandart = shipping method
Zahlungspflichtig bestellen = submit order
AGB = terms and conditions

Payment method – How can I pay?

If your billing address is not in Germany, you can to choose from three payment methods: PayPal®, credit card, and prepayment.

Shipping Policies

We are shipping to the following countries: Austria, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Hungary, Ireland, Latvia, Lithuania, Malta, Netherlands, Portugal, Sweden, Switzerland and Slovakia.

If you address is not in one of those countries, we cannot accept orders from you. Thank you for your understanding.